builderall

Nekem azt tanították a mestereim, hogy a vendégnek mindig igaza van.

Akkor is, ha nincs igaza.

Ez egy alap a szolgáltató szakmában!

A problémás helyzeteket minden esetben kezelni kell!

Az a legkönnyebb megoldás, ha azt mondjuk, hogy? nem százas? a vendég.

Velem is el?fordult, hogy olyan helyzetbe keveredtem, amit nehezen lehetett higgadtan kezelni.

Viszont mindig eszembe jutott az íratlan szabály.

A vendégnek mindig igaza van!

Akkor is, ha nincs igaza!

Az a tapasztalatom, hogy a probléma két dologból adódhat, egyik a meg nem értés, a másik pedig a szakmai hiányosság.

Mind a kett? kezelhet? szerintem.

Az els? megoldása, tanulj kommunikációt!

Az el?zetesen pontosított igények sok félreértést el?zhetnek meg.

Minden vendégre szánj id?t!

Miel?tt bármihez hozzákezdenél /f?leg, ha új vendég/ pontosítsd az igényeket!

Kommunikálj! Kérdezz, és a választ hallgasd figyelemmel!

A gondok nem abból fakadnak, ha azt csinálod, amit a vendég szeret, hanem abból, ha azt csinálod, amit nem szeret!

Jó hír az, hogy ez a vendég sokkal jobban megtudja fogalmazni, hogy mit nem szeret, mint azt, hogy mit szeret!

Kérdezz, és a vendég meglátod, hogy megmondja, hogy mit nem szeret. Pl. Nem szeretné, ha rövid lenne a frufru,

? vagy nem szeretné, ha a füle kilátszana, nem szeretné, ha középen lenne a választéka stb.

Amikor a kérdések ellenére sem vagy biztos abban, hogy a vendég pontosan mit kér, akkor pontosíts tovább!

Kérdezz tovább! Mutasd meg neki, hogy te mit értesz fül alatton, vagy mutasd meg, hogy meddig fog érni a frufru.

Inkább kérdezd meg háromszor, hogy jól értetted-e. Mert, ha egyszer levágtad, akkor lassan n? vissza!

Figyeld meg, hogy meg fogja mondani.

Tartsd tiszteletben a vendéged szempontjait!

Ne csinálj olyat, amit nem szeretne!

Kezeld így a vendéged és garantálom, hogy nem lesz reklamációd.

Olvasd a blogom, amiben a sokéves tapasztalataimat osztom meg veled.

Járj szakmai képzésekre, hogy minél magabiztosabban tudd a problémás helyzeteket kezelni.

Ne felejtsd!

A vendégnek mindig igaza van!

Akkor is, ha nincs igaza.

A Te szakmai sikereidért!

Marsi László